Splunk Security Administrator
inhuren
Maakt jouw organisatie gebruik van Splunk als data en security platform en heb je advies nodig hoe je Splunk goed kunt gebruiken, inrichten en optimaliseren? PROBEGIN is officieel Splunk Reseller, Splunk Managed Service Provider en de enige Splunk TAP Partner in Nederland. Wij werken voor banken, verzekeraars en overheidsinstellingen en leveren zowel licenties, managed services en hebben zelf ontwikkelde apps voor Splunk die meer inzicht geven in jouw organisatie. Splunk specialisten zijn schaars, echter heeft PROBEGIN de juiste mensen met kennis en ervaring die jou altijd kan voorzien van advies op maat.
Wij bellen je graag terug!
Gecertificeerde Splunk Enterprise Security Administrators
PROBEGIN heeft een beheer team en een data analysis team waarmee wij een breed spectrum aan Splunk Managed Services aanbieden en onze klanten volledig ontzorgen en ondersteunen.
PROBEGIN zorgt ervoor dat je door middel van managed services en door ons continue advies op maat, door kunt blijven werken aan jouw roadmap.
AAN HET WERK
Werken met een Splunk Enterprise Security Administrator van PROBEGIN
De Splunk Security Administrators van PROBEGIN zijn altijd beschikbaar voor jou
Doordat je een managed services overeenkomst met ons afsluit, heeft jouw organisatie direct toegang tot alle kennis, ervaring en expertise met betrekking tot Splunk en kun jij hier gebruik van maken wanneer jouw organisatie dit nodig heeft.
Wij voeren onderhoud uit en blijven jouw Splunk omgeving optimaliseren
Ons beheer team bestaat uit system administrators, security administrators, architecten en data analisten. Wij voeren werkzaamheden pro-actief uit, op maat naar de wensen van jouw organisatie.
Je kunt direct beginnen
Ons team kan fungeren als backup voor je eigen Splunk team of kan Splunk als geheel volledig managen, als je zelf geen Splunk gecertificeerde specialisten in je team hebt.
Altijd kennis, capaciteit en expertise
Loop je tegen verloop en bezettingsproblemen aan, waardoor er bijvoorbeeld niet genoeg kennis in huis is om jouw Splunk Enterprise Security omgeving te onderhouden? PROBEGIN zorgt ervoor dat jouw organisatie altijd door kan draaien, indien nodig 24/7, 365 dagen per jaar.
Onderdeel van jouw organisatie
Ons team opereert volledig onder jouw vlag en conformeert zich vanzelfsprekend aan de interne policies die gelden binnen jouw organisatie.
Haal meer uit Splunk, wanneer jij dit wilt
Wil je meer databronnen toevoegen aan Splunk, Dashboards bouwen en analyses uitvoeren. Waar je voorheen weken of maanden bezig bent, kun je met onze Managed Services en Beheer team, direct meters maken. Je hebt tenslotte altijd en direct beschikking over Splunk Security specialisten.
Betrouwbare Splunk partner
PROBEGIN bestaat ruim 15 jaar, wij bouwen en onderhouden duurzame en lange termijn relaties met onze klanten Je kunt dus altijd rekenen op een betrouwbare partner en een bedrijf met een bewezen track record.
Wil je meer leren over het uitbreiden van jullie team?
Werkwijze
in slechts 4 stappen een developer aan het work!
Voor we aan de slag gaan plannen we graag een kennis-makingsgespek in.Dit kan tefonisch, of op locatie. Tijdens dit gesprek koman we meer te weten over jouw bedrijf, wat jullie nodig hebben en welke problemen jullie ondervinden.
Nu duidelijk is aan welk profiel de kandidaat moet voldoen starten wij met recrutien. Dit duur circa 2-4 weken. Onze tech lead voelt mogelijk interessante kandidaten aan de tand tijdens een technisch interviews waardoor we…
Veel gestelde vragen
Welke diensten bieden jullie aan met het Splunk beheer team?
Het Splunk team houdt zich grotendeels bezig met system admin en security admin werkzaamheden. In ons team zitten ook Splunk architecten, developers en DevOps. We stellen op basis van jouw wensen en benodigdheden een pakket van diensten samen die perfect bij jouw organisatie aansluit. Ons beheer team kan daarnaast ook ingezet worden voor DevOps werkzaamheden in AWS, Azure en Google Cloud en wij hebben data engineers zoals analisten en data scientists. Omdat wij ook applicaties bouwen en dashboards voor Splunk, hebben wij ook Splunk certified developers die ingezet kunnen worden.
Wat zijn jullie service levels?
Met elke klant hebben wij service levels en diensten die op maat worden afgesproken. Hier wordt in meegenomen hoeveel uur wij per dag bereikbaar zijn, hoe snel wij reageren en welke rollen beschikbaar zijn. Daarnaast wordt gekeken naar de hoeveelheid werkzaamheden en dit evalueren wij gezamenlijk regelmatig.
De mate van ontzorgen speelt hierbij ook een rol. Dit betekent dat de zaken waar wij verantwoordelijk voor worden gemaakt, zorgvuldig, accuraat en continue worden uitgevoerd. Daarnaast is er de mogelijkheid om in een virtuele helpdesk setup vragen, verzoeken en werkzaamheden in te dienen en wordt dit afhankelijk van de afgesproken service levels opgepakt.
Kunnen jullie blijvende ondersteuning en advies geven op maat?
Onze diensten zijn hier juist voor ontwikkeld, omdat wij uit de markt veel signalen kregen dat de opvolging en blijvende ondersteuning van consultants vaak wordt vergeten. Bedrijven kopen Splunk voor hun onderneming, het wordt in de basis ingericht en vervolgens gaan veel leveranciers verder naar de volgende klant. Onze dienstverlening gaat hier juist verder. Wil je het maximale uit Splunk kunnen halen, zul je hier continue mee aan het werk mee moeten gaan en door de hele organisatie heen uitrollen. Splunk kan namelijk voor veel meer doeleinden ingezet worden dan alleen ITOPS en Security. Ook customer service, marketing en sales kunnen met Splunk inzichten worden gerealiseerd waar veel bedrijven zich niet bewust van zijn.
Wat is de minimale afname?
Voor managed services wordt vooral gekeken naar wat het volume is van de werkzaamheden en hoe ruim de beschikbaarheid is die je van ons verwacht.
Hoe houden jullie de werkzaamheden bij die jullie uitvoeren?
Elke taak en elk uur die wordt besteed aan vragen, verzoeken en taken die wij uitvoeren wordt netjes bijgehouden en hier wordt op gerapporteerd. In die rapportage wordt altijd gerefereerd naar een ticket id, wie deze heeft ingeschoten en wanneer en door wie dit is opgepikt en wat er is gedaan. Hier kan uiteraard meer informatie bij gezet worden indien dit nodig is, dat spreken we samen af. Ook wordt er een onderscheid gemaakt tussen geplande service werkzaamheden en incidenten.
Hoe houden jullie de werkzaamheden bij die jullie uitvoeren?
Elke taak en elk uur die wordt besteed aan vragen, verzoeken en taken die wij uitvoeren wordt netjes bijgehouden en hier wordt op gerapporteerd. In die rapportage wordt altijd gerefereerd naar een ticket id, wie deze heeft ingeschoten en wanneer en door wie dit is opgepikt en wat er is gedaan. Hier kan uiteraard meer informatie bij gezet worden indien dit nodig is, dat spreken we samen af. Ook wordt er een onderscheid gemaakt tussen geplande service werkzaamheden en incidenten.
Wij hebben nu geen Splunk Security admin, kunnen wij alsnog met jullie samenwerken?
Als je nu geen Splunk system admin, security admin of cloud admin hebt, is het essentieel om juist zo snel mogelijk met ons contact op te nemen. Elke Splunk Enterprise Security omgeving heeft een security system administrator nodig en een aanspreekpunt voor de business om verzoeken uit te voeren, gebruikers aan te maken, data bronnen toe te voegen en settings werkzaamheden uit te voeren. Afhankelijk van de hoeveelheid data die je digest in Splunk en waar je Splunk voor gebruikt zijn er meer of minder uren nodig per week. Wij informeren je hier graag meer over in een kennismakingsgesprek.
Onze Splunk specialisten lopen over met werk, kunnen jullie tijdelijk bijspringen?
Zeker, ook tijdelijke ondersteuning is mogelijk met ons beheer team. Elk team heeft door vakantie, verloop of andere redenen te maken met pieken en dalen in werkzaamheden. Juist dan is het zeer waardevol om de beschikking te hebben over additionele hulp om je team te kunnen ontlasten en ontzorgen. Splunk gecertificeerde specialisten met ervaring zijn voor veel overheden en bedrijven erg lastig om te vinden en vast te houden en er is in de praktijk vaak meer werk dan men aan kan. Wil je meer weten over hoe wij jouw organisatie kunnen helpen en de druk te verminderen? Neem hier vrijblijvend contact met ons op, wij vertellen je graag meer over onze dienstverlening.
Ondersteunen jullie ook Splunk Enterprise Security?
Absoluut. PROBEGIN ondersteunt alle producten en oplossingen van Splunk en wij hebben hier ook alle kennis, vaardigheden en expertise voor in huis. Ons team heeft alle benodigde certificeringen en wij werken in diverse industrieën, incl. banken, verzekeraars, ecommerce, overheden en defensie bedrijven.
Hebben jullie Splunk specialisten die kunnen helpen met data analyses, performance analyses en monitoring?
Wij hebben naast ons beheer team ook een Splunk Analytics team, die bestaat uit diverse data specialisten en engineers, allen gecertificeerd in o.a. Splunk en onze klanten voorzien van ondersteuning, monitoring, advies en development met data driven solutions. Denk hierbij aan fraude detectie, social engineering, data analyses, cloud monitoring en nog veel meer. Meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op.
Hoe snel kan ik starten met jullie beheer team?
Zodra je met ons contact hebt opgenomen, plannen wij op korte termijn een kennismakingsgesprek in.
Tijdens dit vrijblijvende gesprek bespreken wij samen waar je naar op zoek bent en in welke vorm wij jou hierin kunnen ondersteunen. Op basis hiervan krijg je binnen enkele dagen een offerte en na ondertekening van die offerte starten wij op de datum die wij hierin hebben afgesproken. In de praktijk kan dit alles binnen enkele dagen vanaf het eerste contactmoment.
Hoe gaan jullie om met pieken en dalen in werkaanbod?
Het voordeel van managed services voor jou is, dat dit voortaan ons probleem is. Wij zorgen ten allen tijde dat er voldoende Splunk Security specialisten beschikbaar zijn om al onze klanten te ondersteunen, te adviseren en werkzaamheden op tijd uit te voeren. Wij rapporteren elke periode de werkzaamheden die wij uitgevoerd hebben, zodat je altijd exact kunt terugvinden wat wij hebben gedaan en voor wie.
Hoe garanderen jullie de veiligheid in onze Splunk omgeving?
Wij werken o.a. voor klanten waarbij security de core-business is, dit betekent niet alleen dat wij discretie en veiligheid uiterst serieus nemen, wij maken hier ook heldere afspraken over met elkaar. Aanvullende afspraken worden gemaakt met bedrijven waarbij dit noodzakelijk is, zoals bijvoorbeeld bij overheden en defensie bedrijven. Wij sluiten daarnaast altijd een NDA af, waardoor wij minimaal informatie kwijt kunnen en willen over de bedrijven waar wij voor werken. Onze klanten zijn Nederlands maar ook internationaal hebben wij gerenommeerde bedrijven als klant. Wij passen ons volledig aan bij de wensen en protocollen van onze klanten en hebben daarnaast zelf een uitstekende infrastructuur die dit ook faciliteert.
Neem contact op
Zijn er vragen, onduidelijkheden of twijfels over het inhuren van een developer? Antwoord op de meest gestelde vragen vind je in onze FAQ. Heb je geen antwoord op jouw vraag gevonden? Wij staan je uiteraard graag te woord. Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen binnen 1 werkdag contact met je op.